fredag 3 september 2010

(S)VT gör bort sig-läkaren från (S)

SVT har nu vaknat till och insett att man plockat in en Socialdemokrat för att visa hur "vanliga människors vardag" ser ut. Det gällde en överläkare som drabbats av en stroke och som enligt utsago av Försäkringskassan föreslagits arbeta på Samhall. Det visar sig nu att denne man skall uppträda på Socialdemokratisk presskonferens imorgon och (S)VT är fullständigt tagna på sängen.

SVT: "Eva Landahl, ansvarig utgivare för SVT:s valprogram, säger att man i förväg inte kände till Jörg Teicherts kommande medverkan hos Socialdemokraterna.

-Vi ställde inte frågan om han hade någon koppling till något politiskt parti, det borde vi ha gjort, säger Eva Landahl."

"Det borde vi gjort" ... joo det kan man ju lugnt säga.

Påminner lite om förra valets utfrågning som (S)VT senare fick kritik för...se denna video

AB1, AB2, AB3, AB4, AB5, AB6, AB7, AB8, SVT1, SVT2, SVT3, SVD1, SVD2, SVD3, DN1, EXP1, EXP2, EXP3, EXP4,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ganska rolig!

Om jag efter ett stroke hade kämpat mig tillbaks till 75% arbetsförmåga och fick veta att jag skall säga up mig och söka heltids arbete tex hos samhall. Då skulle jag också bli Socialdemokrat och gör allt jag kunde för att avveckla denna inhuman politik.
KC

Anonym sa...

"Om jag efter ett stroke hade kämpat mig tillbaks till 75% arbetsförmåga och fick veta att jag skall säga up mig och söka heltids arbete tex hos samhall. Då skulle jag också bli Socialdemokrat och gör allt jag kunde för att avveckla denna inhuman politik.
KC"

Att få en stroke är allvarligt. Bara för han har 75% arbetsförmåga betyder inte det att han kan jobba som läkare. En stroke påverkar hjärnan.Försämrad koordination, förvirring, koncentrations svårigheter mm
En läkare måste vara helskärpt i alla lägen.

Anonym sa...

Hej

det fanns en hel del faktafel i Reinfeldts svar igår kväll;

och så efterlyste han ett papper.
Det pappret finns att läsa på www.resurs.ning.com

"Kan den försäkrade inte få ett arbete är han eller hon att anse som arbetslös"

http://resurs.ning.com/forum/topics/haer-aer-beviset-reinfeldt